کش در آنریل چیست و چگونه میتوان آن را تغییر مسیر داد؟!

کش در آنریل چیست و چگونه میتوان آن را تغییر مسیر داد؟!

شرح مسئله:

مطمنا خیلی هاتون با واژه کش cache آشنایی دارید و میدونید کارش چیه.
واسه اونایی که نمیدونن یه توضیح بدم:
به طور خلاصه کش یه نوع حافظه پنهان هست که میتونه در سریعتر  لود یا باز  شدن یک برنامه کمک کنه.
مثل حافظه کش پردازنده… زمانی که شما یک نرم افزار رو باز میکنید پردازنده یک مقدار از حافظه رم رو برای واسه خودش میگیره تا بتونه مولفه های مهم اون برنامه که نیازه داره تا مجدد باز بشه رو ذخیره کنه . واسه همین وقتی مجدد برنامه ۳ds max رو باز میکنید سریع تر لود میشه…

حالا واسه آنریل انجین و پروژه هاش هم کش وجود داره… منتها اینجا چون حجم پروژه ها و تکستچر ها و متریال ها زیاده اومدن طبق سیاستی که سازندگان آنریل انجین داشتن گفتن که برای محاسبه و کامپایل متریال های یک پروژه بیایم برای بار اول اون هارو کش کنیم و برای لود مجدد از کش استفاده کنیم یعنی هر دفعه زمان زیادی برای کامپایل تکستچر ها نذاریم.
منتها چون حجم پروژه ها خیلی زیاد بود و حافظه کش پردازنده جواب پروژه هارو نمیداد اومدن از هارد کامپیوتر کمک گرفتن.یعنی وقتی شما یه پروژه ای رو برای بار اولی باز میکنید یا حتی خود آنریل رو برای بار اول اجرا میکنید اطلاعات اصلی میرن به این آدرس :
C:\Users\Hadi\AppData\Local\UnrealEngine
به حافظه کش در آنریل انجین میگن DDC که مخفف Derived Data Cache هست

نکته: کلا بهتره که از حافظه های SSD استفاده کنید.چه برای ذخیره پروژه هاتون چه محل DDC چه حتی خود برنامه آنریل انجین۴

خب حالا برفرض مثال درایو C شما پر شده و میخواید DDC رو به یک مکان دیگه تغییر مسیر بدید… یا اصلا یه هارد جدید خریدید…
کاری نداره…

راهکار:

سابقا (درسال ۲۰۱۵) باید به صورت دستی در فایل BaseEngine.ini تغییراتی اعمال میکردید ولی الان راحت شده.

کافیه برنامه رو باز کنید و از منوی ادیت Editor Preferences رو بزنید و زیر قسمت General گزینه Global رو بزنید و سمت راست قسمت Local Derived Data Cache رو بزنید و فولدر مورد نظرتون رو انتخاب کنید
بعد حتما باید برنامه رو ریست کنید تا تغییرات اعمال بشه.
با این کار حافظه کش دیگه در درایو C ذخیره نمیشه

امیدوارم این آموزش مفید واقع شده باشه.

نویسنده : هادی سیدی

۱۵ اسفند ۱۳۹۶
163 بازدید