چطور یک انعکاس خوب در آنریل انجین ۴ داشته باشیم؟

یکی از اولین کارایی که ما برای بالا بردن کیفیت رفلکشن یا همون انعکاس انجام میدیم بالا بردن مقدار Reflection Capture Resoloution هست مثلا به ۱۰۲۴ .. که البته رابطه مستقیم با پرفرمنس و کارایی در پروژمون داره?????

اگر شما از ابزار Reflection Capture استفاده نکنید (چه مکعبی چه کروی) صد در صد تصویر شما مصنوعی خواهد شد مخصوصا روی سطوح صاف.همانطور که در تصویر زیر میبینید که صفحه زیر شیپور داره رنگ سیاهی رو تولید میکنه چون آنریل قادر نیست بدون ابزار Reflection Capture انعکاس درستی از مدل بهمون بده.همچنین در همون نواحی محو شده گی رو میتونید مشاهده کنید که اصلا خوب نیست.??????

حالا با آوردن Refrelction Capture از شر اون نواحی سیاه خلاص میشیم. ما همچنین یه Post Process Volume اضافه کردیم و مقدار Screen Space Reflections رو به صفر رسوندیم تا این Screen Space Reflection ها مانع از انعکاس بدست آمده نشن. البته همونجوری که میبینید هنوز انعکاس مدلمون معوج و محو هست.?????

یه تنظیم دیگه ای که کیفیت انعکاس رو افزایش میده فرمت GBuffer هست.اگه شما اون رو به High Precision Normals تغییر بدید نتایج خوبی بدست میارید.با این روش انعکاس ها نرم تر میشن حتی روی سطوح منحنی مثل کاپوت ماشین?????

شما باید برید به تنظیمات LOD0 مدلی که میخواید کیفیت انعکاسش بهتر بشه و گزینه Use High Precision Tangent Base رو فعال کنید.بعد از اون دکمه Apply Settings رو بزنید.????

ما میخوایم به سطح آیینه ای شکلی برسیم که انعکاس مدلمون رو توش بتونیم ببینیم. به همین دلیل باید یه Planar Refrelction Component از برگه Visual Effects به صحنمون اضافه کنیم.به صورت پیشفرض گزینه Show Preview Plane روشنه که کمک میکنه تا انعکاس تمیز تری رو ببینیم.شما میتونید این گزینه رو بعد از بازی کردن با پارامتر هایی که در بالای این گزینه میبینید خاموش کنید.همونطوری که میبینید انعکاس ها خیلی کیفیت بدی پیدا کردن.من این کارو از عمد انجام دادم تا بهتون تنظیمات کیفیت اصلی این کمپوننت رو نشون بدم.این گزینه Screen Percentage هست که الان روی مقدار خیلی پایینی (۲۵ درصد) قرار گرفته????

اگه شما اسلایدر Screen Percentage رو به ۱۰۰ برسونید میبینید که چقدر نتیجه نرم و مطلوب میشه…البته دقت کنید زیر دکمه های مدل غیرطبیعی شده .منظورم سطح زیرین دکمه هاس که الان درستش میکنیم?????

من گزینه Render Scene Tow-Sided رو فعال کردم تا همونطوری که مشاهده میکنید انعکاس سطح زیرین دکمه ها دیده بشه.همچنین گزینه Previe Plane رو هم خاموش کردم????

برای بهتر دیده شدن انعکاس هام میخوام مقدار roughness صفحه  رو در متریال  ادیتور به صفر برسونم????

خب از دست Reflection Sphere خلاص میشیم.برای بدست آوردن یک انعکاس خوب از Planar Reflection من به چند ابزار برای نور پردازی نیاز دارم. به همین جهت من یک BP_Skysphere و یک Atmospheric fog و یک Skylight به صحنم اضافه میکنم.همچنین من نیاز دارم تا اندازه و سایز Planar Reflection صحنم رو زیاد تر کنم تا کل صفحه کف رو پوشش بده.اگر این کار رو انجام ندم مسلما دوباره همون حالت مصنوعی و نواحی سیاه رو خواهم دید????

حالا انعکاس مدلمون خیلی ترتمیز و طبیعی شد????

هنوز یه مشکلی هست. زمانی که من دوربین رو عقب میبرم انعکاس ها سیاه  و سایه ای میشن که این غیر طبیعیه.برای همین در کل ما به یک Reflection Capture Spehere نیاز خواهیم داشت?????

خب با گذاشتن Sphere Reflection میبینیم که چقد انعکاسمون خوب شده باوجود اینکه دوربین رو عقب ببریم بازم انعکاس نتیجه خوبی داره بهمون نشون میده.شما میتونید با دو پارامتر radius و brightness بازی کنید و به یه نتیجه مطلوب تری برسید.?????

اینم اسکرین شات نهاییمون…????



انتهای مقاله
———————-
منبع : Evermotion.org

تهیه و ترجمه : سید هادی سیدی

۲ خرداد ۱۳۹۶
347 بازدید