معرفی نور های حجمی در آنریل انجین ۴.۱۶

یک سطح خالی جدید در انریل انجین ایجاد کنید. حالا از مسیر زیر یک shape plane اضافه کنید:???

Starter Content/ shapes

حالا یک spotlight به صحنه اضافه کنید.????

شدت نور را افزایش دهید.????

“Exponential Height Fog” را از ” Visual Effects” در پنل سمت چپ انتخاب کنید، و در صحنه بگذارید.???

خب من یک بکگراند سیاه میخواهم، پس از پنل سمت راست ” fog inscattering color”را به سیاه تغییر میدهم.????

حالا “Volumetric Fog” را از پنل سمت راست انتخاب کنید و تیک بزنید.????

در اینجا نور رو انتخاب کنید و “Volumetric Scattering Intensity” را افزایش دهید. ماکسیمم درجه آن ۴ است.???

در اینجا میتوانید افزایش شدت نور حجمی رو مشاهده کنید.???

شما می توانید رنگ نور را تغییر دهید و با تکرار همین روش صحنه هایی با افکت های نوری زیبا بسازید.???


اگر شما یک افکت قوی تر می خواهید، میتوانید “Invert square fallof” را غیر فعال کنید و به صورت دستی تنظیمات نور را کنترل کنید.???


چراغ های رنگی????

شما می توانید fog را روی همه نورها فعال/غیرفعال کنید با انتخاب “Exponential Height Fog” و غیرفعال کردن گزینه “Volumetric Fog”. همینطور شما می توانید شدت نورها را تغییر بدید با بالا و پایین کردن اعداد گزینه “scattering distribution”.????

با بازی کردن با گزینه “albedo” شما می توانید شدت نور را با توجه به رنگ داده شده تغییر دهید.???

در اینجا فقط نور مه آلود سبز قابل دیدن است. چون رنگ albedo را به سبز تغییر دادیم.???

میتوان با افکت ها بازی کرد  با افزایش مقدار “View distance” و “Extintion scale” از پنل سمت راست.????

اینم بازی با نورها????

 

انتهای مقاله
———————-
منبع : Evermotion.org

تهیه و ترجمه : مرضیه السادات موسوی

 

۷ خرداد ۱۳۹۶
350 بازدید