تکنولوژی Nvidia RTX چیست؟آیا دوره موتور های رندر آفلاین به سر آمده؟؟!!

تکنولوژی Nvidia RTX چیست؟آیا دوره موتور های رندر آفلاین به سر آمده؟؟!!


امسال در GDC 2018 شاهد بزرگترین تحول در Nvidia بودیم به گفته یکی از توسعه دهندگان Nvidia “ما بزرگترین رونمایی تاریخ Nvidia را در GDC 2018 داشتیم”
سیستم پردازش تصویر به شیوه Raytrace برای اولین بار در فضای ریل تایم!

سیستم Raytrace وظیفه شبیه سازی نور ها سایه ها و تمام افکت هایی که در یک تصویر رئال مشاهده می‌کنید را بر عهده دارد سیستمی که تاکنون در موتور های رندر آفلاین مانند منتال ری وی ری مشاهده می‌کردیم اما حالا این قابلیت در موتورهای بازی سازی و در فضای Real Time وجود خواهد داشت به واسطه تکنولوژی جدید Nvidia RTX

پروژه Nvidia RTX حدود ده سال است که توسط شرکت Nvidia کلید خورده و امروز شاهد دموی این تکنولوژی پردازش تصویر در GDC 2018 هستیم.
گفته میشود تکنولوژی Nvidia RTX فقط روی کارت های گرافیکی  Nvidia Volta قابل اجراست! ولتا یک معماری جدید برای GPU میباشد.

همانطوریکه در ویدیوی زیر مشاهده می کنید قابلیت های همچون Ambient Occlusion و Global illumination دارای متود جدیدی هستند که به هر چه طبیعی تر شدن صحنه کمک خواهد کرد

شرکت هایی همچون ۴A Games, Electronic Arts, Epic Games, Remedy Entertainment, Unity از این تکنولوژی بهره میبرند و هر یک در GDC 2018 یک Tech Demo از خود منتشر کردند.
باهم به تماشای این دمو ها مینشینیم.

شرکت Epic Game در آنریل انجین ۴

شرکت ۴Game

شرکت Remedy Entertainment برای موتور Northlight

شرکت EA Entertainment برای پروژه Pica Pica

حال سوال اینجاست آیا دوران رندرهای آفلاین به سر آمده؟؟!
پایان

تهیه و تنظیم : هادی سیدی
اطلاعات بیشتر :
https://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-rtx-real-time-game-ray-tracing

۱۳ فروردین ۱۳۹۷
1669 بازدید